معماری
خانه / بهداشت و سلامت / روانشناسی / مهارت کنترل افکار
مهارت کنترل افکار

مهارت کنترل افکار

وقتی اندیشه جدیدی در ذهن شما نقش می بندد یا در حال ظهور است، برای رهایی از آن، باید فکر خود را اذعان کنید. به این معنی که در درون خود تکرار کنید : ” الآن یک فکر جدید در درون من درحال شکل گرفتن است” . فقط همین را در درون خود به یاد داشته باشید . گاهی ممکن است با خود تکرار کنید : ” الآن این اندیشه در حال محو شدن است” .ویا آگاهانه فکر مثبت را جایگزین فکر منفی کن.

این روش بسیار ساده و زیباست. در زندگی خود به هرچه اتفاق می افتد توجه کنید. توجه کنید وقتی که فکر در شما ظاهر می شود و بازهم توجه کنید وقتی که فکر در شما ناپدید می شود.

در هر دو حالت توجه کنید.
با این تمرین بعد از مدتی به جایی می رسید که می توانید تجلی و محو شدن خواسته های خود را به وضوح و راحتی مشاهده کنید.

ببینید که شما و وجودتان چیزی غیر از این خواسته های گذرا هستید.

خواسته ها مثل سایه ای می آیند و می روند و شما همانطور در جای خود باقی هستید.
به این بازی افکار و خواسته ها در درون خود توجه کنید. اجازه دهید تا فضای خالی بین آمدن و رفتن خواسته ها را تجربه کنید. این فضا، خلاء بسیار زیبایی است و کسی که در خلاء ایستاده است، شما هستید.

درباره ی مدیر وب سایت

همچنین ببینید

۶ فعالیت روزانه برای پیشروی بسوی اهدافتان:

۶ فعالیت روزانه برای پیشروی بسوی اهدافتان

پیشروی بسوی اهداف همواره چالش ‌برانگیز است. همه‌مان بدنبال سلامتی بهتر، حرفه بهتر و شغل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *